فیزیک یعنی زندگی

فیزیک یعنی زندگی

دانلود جزوات ارشد،دکترا،منابع ارشد،دکترا،آزمون های ارشد،دکترا،دانلود جزوه،استعداد تحصیلی،کنکور ارشد93 و دکترا 93,آموزش فیزیک تصوی
فیزیک یعنی زندگی

فیزیک یعنی زندگی

دانلود جزوات ارشد،دکترا،منابع ارشد،دکترا،آزمون های ارشد،دکترا،دانلود جزوه،استعداد تحصیلی،کنکور ارشد93 و دکترا 93,آموزش فیزیک تصوی

مشاهده‌ی «دُم» منظومه‌ی شمسی

دانشمندان در یک کنفرانس مطبوعاتی و در Astrophysical Journal اعلام کردند: منظومه‌ی شمسی مادامی که در کهکشان حرکت می‌کند٬ دنباله‌ای در‌هم‌پیچیده و طولانی را به دنبال خود می‌کشد. این دنباله انبوهی از ذرات باردار به شکل یک گلِ شبدر است که میلیون‌ها کیلومتر گسترده شده است.

برای دیدن تصویر به ادامه مطلب مراجعه کنید...

 

ادامه مطلب ...

آهن‌ربای خورشید وارونه می‌شود

ناسا اعلام کرد میدان مغناطیسی درحال تغییر وضعیت است، پدیده‌ای که هر ۱۱ سال یکبار رخ می‌دهد.

براساس گزارش NBC، ناسا اعلام کرد طی رویدادی که هر 11 سال یکیار رخ می‌دهد،‌تا چند ماه آینده دو قطب میدان مغناطیسی خورشید جا‌به‌جا خواهند شد. این جا‌به‌جایی قطب‌ها نشانه‌ای از دوران اوج چرخه 11 ساله خورشید است و همچنین نشان می‌دهد خورشید در میانه راه نقطه بیشینه یا نقطه اوج چرخه آب‌و‌هوایی خورشیدی است. ناسا روز دوشنبه با انتشار تصاویری ویدیویی جا‌به‌جایی قطب‌های مغناطیسی خورشیدی را تشریح کرد.

 

ادامه مطلب ...

واقعیت کوانتومهای نور


نظریه پلانک در ارتباط با بسته‌های انرژی تابشی ، تا اندازه‌ای مبهم بود و فقط به عنوان مبنایی برای توزیع آماری انرژی میان طول موجهای مختلف در طیف الکترومغناطیسی بکار می‌رفت. پنج سال بعد از “پلانک” ، “آلبرت اینشتین” توانست این مفهوم را به صورت مشخص‌تری بیان کند. انیشتین مفهوم کوانتومی نور را برای توجیه اثر فوتوالکتریک بکار برد. بر این اساس ، فوتون‌ها که دارای انرژی معینی هستند، بعد از برخورد با الکترون‌های اتم ، انرژی خود را به آنها داده ، خود از بین می‌روند. این امر می‌تواند به عنوان یک مسئله برخورد میان دو ذره با استفاده از نظریه برخورد توضیح داده شود.

بعد از برخورد ، فوتون از بین می‌رود و الکترون با انرژیی که از فوتون می‌گیرد، از ماده جدا می‌شود و سبب ایجاد یک جریان فوتوالکترونی در مدار خارجی می‌گردد. مقدار جریان در مدار خارجی ، بسته به تعداد فوتونهایی که بر سطح ماده موجود در کاتد تابیده می‌شود، متفاوت خواهد بود.

 

ادامه مطلب ...

برای سفر به مریخ آ ماده شوید

دانشمندان انگلیسی، ماموریت مفهومی را برای فرود فضانوردان بر روی مریخ تا سال 2021 طراحی کرده اند که12

 

سال زودتر از زمان مورد انتظار ناسا برای اعزام ماموریت های سرنشین دار به سیاره سرخ است.


این طرح، یک سفر سه نفره را به مریخ با استفاده از یک فضاپیمای دو قسمتی کوچک پیش بینی می کند.



 

ادامه مطلب ...

سیاه چاله چیست؟

کره زمین و دیگر کرات و سیارات تشکیل دهنده جهان ما همگی دارای نیرویی هستند که اشیاء را به سوی خود جذب می‌کنند این نیرو را گرانِش یا جاذبه می‌‌نامیم، که نیوتن آن را کشف کرد. از دیر باز همواره دو مسئله مورد توجه بود: تمایل اجسام به سقوط به طرف زمین هنگام رها شدن. حرکات سیارات،از جمله خورشید و ماه که در آن زمان سیاره بشمار می‌آمدند. در گذشته این دو موضوع را جدا از هم میدانستند.یکی از دستاوردهای بزرگ آیزاک نیوتن این بود که نتیجه گرفت: این دو موضوع در واقع امر واحدی هستند و از قوانین یکسانی پیروی می‌کنند.

سیاه چاله چیست؟


  ادامه مطلب ...