فیزیک یعنی زندگی

فیزیک یعنی زندگی

دانلود جزوات ارشد،دکترا،منابع ارشد،دکترا،آزمون های ارشد،دکترا،دانلود جزوه،استعداد تحصیلی،کنکور ارشد93 و دکترا 93,آموزش فیزیک تصوی
فیزیک یعنی زندگی

فیزیک یعنی زندگی

دانلود جزوات ارشد،دکترا،منابع ارشد،دکترا،آزمون های ارشد،دکترا،دانلود جزوه،استعداد تحصیلی،کنکور ارشد93 و دکترا 93,آموزش فیزیک تصوی

نشانه ای از نقطه قابل سکونت در فضا


دانشمندان ناسا اعلام کردند که تلسکوپ فضایی ناسا روی اروپا، نخستین نشانه ها از وجود بخار آب را بر روی قمر مشتری مشاهده کرده که می تواند به علت وجود یک اقیانوس زیر پوشش یخی ایجاد شده باشد.

مشاهدات علمی پیشین به طور جدی وجود یک اقیانوس زیر سطح یخی "اروپا" را مطرح کرده بودند، اما دانشمندان کاملا مطمئن نبودند که آیا بخار آب تشخیص شده به واسطه فوران بخار آب با ظاهری شبیه فوران آتشفشانی روی سطح بوده است یا خیر، اما اکنون دانشمندان اطمینان دارند که این محتمل ترین توضیح مشاهده بخار آب در سطح "اروپا" است. 

ادامه مطلب ...

کشف مولکول گاز نجیب در فضا برای نخستین بار


  منجمان دانشگاه کالج لندن برای نخستین بار توانسته‌اند مولکول‌های گاز نجیب (بی‌اثر) را در فضا و در سحابی خرچنگ شکار کنند.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، تیمی از دانشمندان به رهبری پروفسور مایک بارلو از گروه فیزیک و نجوم ‌دانشگاه کالج لندن، با استفاده از رصدخانه فضایی هرشل آژانس فضایی اروپا به رصد سحابی خرچنگ که بقایای یک ابرنواختر بوده، در نور مادون‌قرمز پرداخته‌اند.

اندازه‌گیری نواحی گاز و غبار سرد توسط این محققان، آنها را به کشف مشخصه منحصر‌به‌فرد شیمیایی یون‌های هیدرید آرگون سوق داد. 

ادامه مطلب ...

مفهوم کوانتیده به زبان ساده

در سال 1900، ماکس پلانک فیزیکدان آلمانی، نظریه‌ی کوانتومی خود را ارائه نمود. بر اساس این نظریه‌، پلانک فرض کرد که نور نیز مانند ماده کوانتیده است. طبق نظریه مکانیک کوانتومی نور، که در دو دهه اول سده بیستم به وسیله پلانک و آلبرت اینشتین و بور برای اولین بار پیشنهاد شد، انرژی الکترو مغناطیسی کوانتیده است، یعنی جذب یا نشر انرژی میدان الکترو مغناطیسی به مقدارهای گسسته‌ای به نام «فوتون» انجام می‌گیرد. E=hν که در آن ν بسامد و E انرژی است.

اما مفهوم کوانتیده چیست؟ برای روشن‌تر شدن مفهوم، چند مثال ساده می‌زنیم:  ادامه مطلب ...

 عنوان: استرلاب

   نویسنده: 

    مترجم: 

    تعداد صفحات: 7

    زبان:  فارسی

    نوع فایل:  PDF

    حجم:   657 کیلوبایت

 
 

 توضیحات:
اسطرلاب رایج و معمولی دستگاه و صفحه مدور فلزی است که از جنس برنز یا برنج و یا از آهن وفولاد و یا تخته به طرز بسیار دقیق و ظریف و مستحکمی ساخته شده و برای مطالعات ومحاسبات کارهای نجومی از قبیل پیدا کردن ارتفاع و زاویه آفتاب ، محل ستارگان و سیارات و منطقه البروج و به دست آوردن طول و عرض جغرافیایی محل در تمام مدت شبانه روز و فصول مختلف سال بکار برذه می شود. 
ادامه مطلب ...

برهان بیگ بنگ


    عنوان: برهان بیگ بنگ

   نویسنده: 

    مترجم: 

    تعداد صفحات: 12

    زبان:  فارسی

    نوع فایل:  PDF

    حجم:   223 کیلوبایت

 
 

 توضیحات:
همانطور که گفتم پیدایش کائنات براى انسان یک نادانسته بود و بشر مى خواست بداند که این پیدایش از کجا شروع شد.آیا به صورت یکنواخت بوده و همین گونه نیز ادامه دارد یا نه؟ چنان که برخى اعتقاد داشته اند که کائنات همین ساختار را داشته و بدون تغییر باقى مى ماند.


 دانلود با لینک مستقیم:


 پسوورد: www.readbook.ir

(دقت کنید همه ی حروف کوچک وارد شود)